In deze rubriek stellen we telkens zeven vragen op de vrouw af aan een vrouwelijke ondernemer. Het is namelijk altijd leuk om van een ander te horen hoe zij het nou doet en waar zij tegenaan loopt. Deze keer Vanessa Verhage-Visser uit Burgh-Haamstede. Zij runt Second Home Service in haar woonplaats.
Vanessa begon in 2018 met Second Home Service om huiseigenaren te ontzorgen. “Eigenlijk op verzoek van Duitse kopers van ons huis en de buren daarvan. Wij fungeren als sleuteladres, woningbeheerder, ontvangen huurders, zorgen desgewenst voor vakmannen, nemen de meterstanden op en controleren de huurders middels een persoonlijke check-out.”
“Voor wie dat wil, regelen wij bedlinnen, handdoeken, keukendoeken en servicesets, evenals kinderstoelen en babybedjes. Maar ook het controleren van woningen, caravans en chalets op lekkage, inbraak en stormschade hoort tot onze service. Net als het van en aan de straat plaatsen van de afvalcontainer. Dit voorziet duidelijk in een behoefte, heb ik wel gemerkt.”
1. Waar liggen voor jou de grootste uitdagingen als ondernemer?
“Veel eigenaren zoeken schoonmaaksters. Echt goede schoonmaaksters zijn schaars. Daar zijn we dus altijd naar op zoek!”
2. Hoe actief ben je met social media?
“Niet zo actief als eigenlijk zou moeten. We zijn natuurlijk wel te vinden op Instagram, Facebook en LinkedIn.”
3. Wat is je favoriete app? En wat is je vaakst gebruikte?
“Mijn favoriete app is Instagram, deze gebruik ik ook het meeste om last-minutes op te plaatsen of services onder de aandacht te brengen.”
4. Wat brengt je bedrijf jou financieel?
“Een mooie bron van inkomsten waar we leuke dingen met ons gezin van doen.”
5. Ben je een netwerker?
“Zeker! Ik hou van sociale contacten en zoek graag de verbinding op.
6. Vind je werk en privé in balans?
“Ja! Naast de werkzaamheden hou ik genoeg tijd over voor andere leuke dingen. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik dit werk ook meer als hobby zie en niet als “werk”.”
7. Wil je een blunder met ons delen?
“Heb ik eigenlijk niet echt. Maar werken met mensen is nooit saai. Regelmatig nemen huurders per ongeluk sleutels of linnengoed mee naar huis of ze sluiten zich buiten. In dat laatste geval schieten wij ook te hulp.”